Предговор




Предговор от Ангел Дюлгеров – Втори

Тази книга* е предназначена да запази родовата памет на фамилията ДЮЛГЕРОВИ. Нейното начало започва от основателя на рода АНГЕЛ ИЛИЕВ ДЮЛГЕРОВ – моя дядо, следват спомените за моя баща АТАНАС АНГЕЛОВ ДЮЛГЕРОВ и моите спомени – на АНГЕЛ АТАНАСОВ ДЮЛГЕРОВ. Предвижда се тя да бъде продължена от спомените на моя син АТАНАС АНГЕЛОВ ДЮЛГЕРОВ и на моя внук АНГЕЛ АТАНАСОВ ДЮЛГЕРОВ. Те ще бъдат следващите съавтори на САГАТА и т.н. докато Бог е рекъл...

Трябваше да положа големи усилия, за да събера и подредя спомените на моя дядо и на моя баща. Те, естествено, не могат да бъдат пълни. Никой от нас не се досети, докато са още живи, да ги разпита и запише техните спомени. След “светлата дата” – 9 септември 1944 год. – всички бяхме заети с грижата да оцелеем и нямахме време за спомени и родословни дървета.

За да се напише тази книга голяма заслуга имат моите близки. Морална и материална подкрепа ми оказаха моите син и снаха Атанас и Магда. Предпечатната подготовка, цялостното оформление и компютърната графика извърши внучката ми Саня. Прецизното редактиране се дължи на племенницата ми Антония Полименова. Сестра ми Зинаида има голяма заслуга и търпение за корекцията на ръкописа. На всички тях безкрайно благодаря!


Пловдив, 14 април, 2001 год.

________________
*Първоначално този текст беше оформен като книжно тяло (бел. Ат.Д.II).


=   =   =


Предговор от Атанас Дюлгеров 
 Втори

Подреждайки архивите на баща ми, който ни напусна преди пет години на 90-годишна възраст, естествено попаднах и на "Сага за Дюлгерови". Наближавайки 70-те, реших, че може би е време да се захвана с изпълнението на завета му от края на Глава трета. Баща ми пишеше на Microsoft Word и по инерция и аз отворих нов .doc файл за Глава четвърта. После се сетих, че съм известен блогър ;-)  Среща с духовното има повече от 2 милиона посещения. Така възникна идеята да прехвърля цялата Сага в Интернет.

И така, добре дошли в блога Семейство Дюлгерови!

Приятно четене!


Пловдив, 4 юни, 2020 год.